This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

~TIADA PAKSAAN MENJADI KAWANKU~

semua org xkan lari dr bkawan ngan seseorg...
bila bkawan2, akan ramai jns n ragam org kita jupe..
ade kwn kita sekepala, ade kwn ala2 jerk..
kalu rs selesa mgkn bkawan lbh lame n lbh rapat..
kalu biasa2 je, kwn ala2 jela..xdela rapat mane..


suka atau tak, xsume kwn sukakan kita..
ade gak kwn talam dua muka..
tak tkecuali ngan aku..si mulut laser gak kekadang tu..
tp xdelah aku memalukan sape2 pn..
aku pn bkn alim, xtlepas ade perasaan ade PHD ngan kwn2..


sumtime aku dengki ngan kwn2 yg bjaya..
iri ati ngan kwn2 yg idup selesa..
jeles ngan kwn2 yg ble wat ape saje..sume xslh.
tp aku setakat tu jela, xdela smpai nk gi buruk2kan org yg di atas nie..
xdela nk salahkan takdir atau xsyukur dgn ape aku ade..

aku pn tau, ramah2 aku nie ..ramah ker?, msti ade gak yg x suke..
aku trima seadanya..xdela smpai nk mgamuk bagai..
tp jgn sentuh maruah agama n famili aku dhlaa..
itu mmg cari pasal ler, aka kelemahan aku..

ko ble ckp je aku nie itu ini itot sanun skali pn..
mmg aku mrh gak, tp aku sorang je tanggung..
xdela melarat2 marah aku tu haa...
baik dok aku? cesss..

tujuan posting aku ni lbh terarah kat sape2 yg kenal aku..
even blog nie bkn glamer pn..gagaga..
tp aku nk luahkan ape aku rasa..

KEPADA KAWANKU
aku x pnh pksa ko kwn ngan aku..
aku xpksa ko nk benci aku..aku pn kekadang benci org gak..
aku xkisah ko nk kutuk2 aku..silakan, dose tanggung sendiri..
ko tuding sejari kat aku, 4 lg balik kat ko..ade phm??


huhuhu..
mcm aku ckp aku bkn kwn yg digemari pn..
ckplah ade kwn2 yg hargai aku..
kalu ade kwn2 yg myampah ngan aku, tp still nk jaga ati aku tu..
aku ucapkan thanks..sbb korang tahan lg ngan aku..
kalu x suke diam2 pn xpe..

cuma aku nak korang tau..
ape korang rs aku pn sama rasa..
aku ade hak ngan sape aku nk bkawan..
btl tak baik putuskan silaturrahim..
tp perlu ke diteruskan kalu ati xmampu mlakukannya..
takut2 lg bkawan, lg aku tmbh dosa..yela, kwn ngan ati x ikhlas..

begitu juga kpd kwn2 yg buruk sangka ngan aku..
sejarah idup aku bkn org suke sbb rupa..
jauh panggang dr arang batu..ok..
tp aku ble bkawan bila aku mampu bkawanlaa..
camne erk nk explain..

jrg ah aku nie bkawan ngan org aku tak kenal.
plg2 x kenal kat tenet..tu pn aku ble rapat ngan borak2 kat tenet ah..
ramai yg bkawan ngan aku sbb aku nie kwn skul dorang..
pastu kwn study U,kwn ofis lame, kwn kpd sedara mara aku..
itu aja dong..

yg tak kenal plak tu kwn ym, forum, fb..tu jerk..
mmg org ckp aku byk ckp..
bila byk ckp, puaka tu ade gak ler skali skale..hahaha..
so, jgn suka judging aku kalu korang x knl aku..
aku tluka sgt kalu ade sape2 ckp aku nie itu ini even aku x wat..
ngan kate len fitnah ler kan...

hangin satu bdn aku ni haa kalu ade sape2 tuduh aku nie pmpuan perampas..
ayooo, gaban giler pemikiran.. aku x hingin laa..
aku pn taula adat bkawan, xdela aku nk merampas sape2 pn..
kalu aku tover bkawan, tego sec baik..jgn fitnah ke ape yer..
aku nie jiwa lembut tau, jiwa pemaaf..hua hua..

tp arap2 korang bjaga2 laa..
kalu aku pemaaf skali pn x sume aku akan bkwn balik..
tp ade gak aku kwn lg..heheh..dont worry..
maaflah kalu aku tsalah dlm berkawan ngan korang sume..
aku arap pd sape yg sudi bkawan, truskan bkawan ngan aku..
yg tak sudi tu xpela, ble je blah dr bcakap ngan aku..
aku xde paksa2 pn..ok?

ok, aku nk out dah..
br jerk aku wat keje jht..
tgk fb org yg aku tak suke, bila tgk myampah...
better ko remove drp ko sakit ati..
oh no no...aku bkn benci dia, cuma nk anggap kenalan jer.
korang phm ke tak mksud aku??
hahaha..xphm xpe..
chow!!




0 comments: