This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

ABAH~ DULU DAN KINI DAN SELAMANYA

Abah..

Insan yg amat aku syg..

kehadirannya bermakna buatku..

mengajar aku erti pahit manis kehidupan..

terlintas nk citer psl abahku..

DULU

abah garang giler, sll ler jugak kene bedal ngan abah

bedal ngan seberkas lidi diikat ngan reben merah..

adehh, pedisss..kes lmbt mndi..

DULU

ms kecik2, abh sll gunting rambut aku..

sllnya aku suke gunting rambut ms maulidur rasul..xtau knp..

DULU

kdg2 mai musim kutu beranak pinak kat pale..

abahla tukang cari kutu..ketap!ketap! bunyi kutu kene bunuh..

hahhaa..siap abh kasi ceramah sbb xjg kebersihan

yela, keje aku duk main ngan tanah jerk..

DULU

abh aku pantang anak2 mkn megi mamee tu..

kalu aku mkn, sure xkan tinggalkan sisa di lantai..

kalu abh jupe, menjerit dia satu umah..hoho..

DULU

abh xsuke anak2 xmandi lg ms dia blk keje...

jd bila dgr bunyi keta or van(pnh ade), bertempiaran aku lari msk bilik mandi..

DULU

kalu abh blk keje, berebut2 aku ngan adik nk buke stokin abah..

stokin busuk pn jd rebutan..class bapakku..

DULU

abh jrg naik minyak, tp sekali dia 'bminyak' lari anak2 masuk bilik..

aku pnh kene tinggal kat luar bila gaduh dlm van...sadis..

sonok plak kalu ingat kisah lalu..

tapi.. KINI

abah xde ms utk aku..yela, aku pn xde ms utk abh gak..

aku tak kene bedal dh ngan abh..

ape kes beso2 wat hal ngan abh? hua hua..

KINI

kalu nk gunting rambut, aku suh adik2 atau aku gunting sndiri..

(ble imagine ler camne sengek rambut aku)

KINI

ko mknlah megi mamee 4 bgkus pn, abh x heran dh..

sakit perut ko tanggung sendiri yer..abh x campur... (ayat aku sndiri)

KINI

aku bkn penternak kutu yg berjaya..kelemumur adelaa..

tp aku atasi sendiri..xdelah cr abh tlg carikan..memalukan..hahaha..

KINI

aku mandi ke idak seminggu pn abh tak kisah..

yela, dh beso pjg..xkan xreti urus diri kan??

hehehhee..

KINI

aku dh xberebut nk buka stokin abah..

sbb abh dh bersara, xde nk bstokin bagai..

plg2 xde aku bukakan dah..huhuhu...

KINI

aku xdelah senakal mcm dlu..

nk kene ditego, nk kene dimarah n nk kene dibedal..

segala mende aku kene tau sendiri..

abh xkan bising mlainkan pandai2 sendiri..

abah bkn seorg yg suka mrh anak..

jrg2 sgt dia marah, plg2 dia meninggi suara sbg warning..

abh juga bkn seorg pendera..

plg2 dia bedal sbb bagi hukuman..berbiras2 merah kat blkg dlu pkara biasa..

abh aku xpnh meninggi suara kat ma aku spjg aku idup..

abh aku xpnh menengking aku adik bradik..

abh aku jrg mjawab bila ank dia tego perkara yg salah..

abah boleh terima kritikan dan pendapat...

camne pn abh buat, aku ttp syg dia..

abah aku pernah kate..

"abh xde harta nk diberi kat anak2 abh..anak2 abh jelah harta abh ade"

~kate2 tu sll wat aku tharu..terima kasih abah~

kalau bkn kerana abh, mie takkan jd seperti hari ini..

sayang sll abah tcinta..

0 comments: