This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Assalamualaikum WBT.. Apa khabar? Heee..

Harinie agak pemalas dalam melakukan kerja seharian mauhpun kerja di tmpt keje. Walaubagaimanapun, nama pun keje jadi kena jalankan tugas sebaik mungkin, tp agak lembab giler ah sket2..heee.. btw, aku nk citer satu berita yang super duper best ... ttg adik lelakiku..

Aku nie ade 2 org adik lelaki..yang aku tak citer nie psl adik lelaki ptama aku. Aku pggl dia Di dan dia br je abis belajar dlm bidang kejuruteraan petroleum di UTM, Skudai. Dia belu konvo lg tp dah pi interview merata tmpt. Dia nie mmg jenis tak suka duk diam dari zmn kecik2 lg. Ms kat UTM mmg aktif ngan gamelan. Kalu blk bcuti sure tak duduk lekat kat umah sbb sll gi jupe kwn2 n cikgu2 dia. Dia pn bkn jenis nk fikir aweks sgt, mgkn dia jenis suke wat keje berfaedah. Maknanya aweks2 nie xbfaedah erk? Hahahha.. Mgkn belum smpai masanya lagi kot..

Oklah,nk diringkaskan citer. 2-3 hari yg lepas (lupe ari), adik aku call bgtau dia dh dapat keje... Wah! Tahniah2..!!! aku pn tanyela serba sedikit ttg keje baru tu sbb byk sgt dia gi interview.. (D=Di,A=Aku)

A : Di dpt keje company mende??(Di dpt keje kat company mana?)

D : Hok di interview aritu laa..(Dpt yg interview aritulaa)

A : Hok ngelah skali ke? (Yang last tu ke?)

D : Hor...(Ya)

A : Wah2..!!company name mende erk? Dok ingat.. (Wah! apa nama company tu..Dah lupa)

D : Halliburton..

A : Pergh!! Bestnye Di..company beso..

D : Ye ah kot..tp kat Brunei..

A : Pergh,jauh tu..hua hua..dakpela,bkn jauh mane pung..ge gi Sabah Sarawak ler gok..(Jauh tue.Takpelah,bkn jauh mana.Umpana pergi Sabah Sarawak je)

D : Tu ar.. huhuhu..

A: Bila kene gi? (Bila kena pergi)

D: Raya kelima.. kwn Di lg sian, raye pertama kene gi doh.. hua.hua..

A: Owoh, siang ngat... huhuhu.. (Kesiannyeeee)

Diringkaskan citer, adik aku akan ke Brunei pas raya kelima nie..Adik aku kate, Ma aku cam bobok (terharu) sbb anak teruna dia dh nk keje.. Murah giler rezki adik aku nie.. tak sia2 jadi ulat buku, hormat org tua dan jd pelajar cemerlang dr zmn skolah.. Dengarnya adik aku ckp passport dia kena tahan sebab ade hutang PTPTN. Aik? Memula heranlah sbb setau aku pas 6 bulan konvo br PTPTN claim blk pinjaman tu.. tp aku terlupa plak Di cuma dpt PTPTN ms semester pertama je.. semester seterusnya dia dpt biasiswa JPA.. dekat RM5K jugaklah dia berhutang kat PTPTN. Tp kan, aku dh bgtau dia suh wat surat tangguhan sbb adik aku br keje. Dia nk pi jauh so xblelah wat camtu..Nanti dh dpt gaji sure adik aku ble bayar..gaji pun super duper lumayan..oh,jelesnya.. hehehhe.. Rasanya PTPTN akan pertimbangkan tue..kan?kan? Di ckp nnti dia kene training di UK (dua kali jeles), persiapan ke Brunei ditanggung oleh company (tiga kali jeles), sepanjang di Brunei akan tinggal di hotel (4 kali jeles!!) dan makan minum ditanggung.. (jeles2 berjeles menjeles terjeles2!!!)... Alhamdulillah..rezkimu amat2 murah dik..hua hua..kakmi tumpang hepi gilo..

Untuk adikku yang tersayang..

Kakmi tahu

Di budak yg dengar kata sedari kecil

Di seorang abg yg sll mengalah ngan adik2

Di seorg adik lelaki yg betul2 menjaga akak2.

Di seorg ketua keluarga walaupun amat muda dalam kalangan akak2mu..

Di amat sukar terima adik beradik yang merungut kalu Ma suh wat keje

Di mmg sensitif, mgkn sbb ramai adik beradik pmpuan

Di seorg yg pandai bercakap, manja ngan Ma, gedik ngan akak n tegas ngan adik2..

Di seorg yg rajin duk dapur dan tidak liat mcm lelaki pemalas..

Di seorg yg rajin zmn sekolah..sll ade buku di tangan.. sll kakmi tgk Di tertidur ngan ade buku di tangan..

Di jenis kuat bekerja, kuat belajar, solat tak tinggal dan sesungguhnya kakmi beruntung ada adik seperti Di..

Kan betul kakmi kata, kalu Di berusaha dan bersabar Di akan berjaya..

Kakmi doakan Di diberkati Allah SWT walaupun jauh di mata.. Sedih plak, nnti kakmi kawin tak taulah Di dapat balik ke idak..sediiiiiiiiiiiihhh...

0 comments: